Eğitimin Geliştirilmesi: Sinirbilim, Geleneksel Öğrenme ve Yapay Zekâ Arasında Köprü Kurmak
Bu sunumda, dünyanın en popüler eğitimlerinden birinin (Learning How to Learn [Öğrenmeyi Öğrenmek]) yaratıcısı olan Dr. Barbara Oakley, eğitimi geliştirmek için sinirbilim, geleneksel öğrenme yöntemleri ve üretken yapay zekanın güçlü kesişimini incelemektedir. Beynin öğrenme yoluyla nasıl bağlantılar kurduğunu inceleyen bu konuşma, modern sinirbilimsel bulgularla derinlemesine desteklenen tekrarlama, hikaye anlatımı ve bağlamsal öğrenme gibi köklü öğretim tekniklerinin değerini vurgulamaktadır.
Bu sunum, insan bilişselliği ile ChatGPT gibi yapay zekâ modelleri arasındaki paralellikleri keşfederek, bu teknolojilerin geleneksel yöntemleri nasıl tamamlayıp geliştirebileceğini, öğrenmeyi nasıl daha hızlı ve daha ilgi çekici hale getirebileceğini göstermektedir. Katılımcılar nörobilim, yapay zeka ve kültürel aklın harmanlanmasının eğitim alanını nasıl dönüştürebileceğini keşfedecekler. Bu içgörülerin nasıl daha etkili ve zenginleştirilmiş bir öğrenme deneyimi sağlayabileceğini keşfetmek için bize katılın.
Biyografi
Dr. Barbara Oakley, Oakland Üniversitesi'nde Mühendislik Profesörü olarak görev yapmaktadır. Çalışmaları nörobilim ve sosyal davranış arasındaki karmaşık ilişkiye odaklanmaktadır. Üç milyondan fazla kayıtlı öğrencisiyle dünyanın en popüler kitlesel açık çevrimiçi eğitimlerinden biri olan Coursera'nın “Learning How to Learn” [Öğrenmeyi Öğrenmek] ve diğer “Tüm Zamanların En İyi Çevrimiçi Eğitimleri” arasına girmiş popüler derslerini yaratmış ve yönetmektedir. Dr. Oakley, Proceedings of the National Academy of Sciences, Wall Street Journal ve The New York Times gibi çeşitli yayın organlarında eserleri yayınlanan, New York Times'ın en çok satan yazarlarından biridir; A Mind for Numbers [Sayısal Zeka] başlıklı kitabı dünya çapında bir milyondan fazla satmıştır. McGraw Prize - diğer bir deyişle “Eğitim için Nobel Ödülü” sahibidir ve hem Elektrik ve Elektronik Mühendisleri Enstitüsü hem de Amerikan Tıp ve Biyoloji Mühendisliği Enstitüsü üyesidir.