Çalışma Usul ve Esasları

df

 

YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETME UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu belgenin amacı; Yeditepe Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak kurulan Yeditepe Üniversitesi Öğrenme-Öğretme Birimi Koordinatörlüğü teşkilat, yönetim, çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu usul ve esaslar belgesi, Yeditepe Üniversitesi Öğrenme-Öğretme Birimi Koordinatörlüğünün amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönerge, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7.nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14.üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu belgede geçen;

a) Koordinatörlük: Yeditepe Üniversitesi Öğrenme-Öğretme Birimi Koordinatörlüğünü,
b) Koordinatör: Birim koordinatörünü,
c) Rektör: Yeditepe Üniversitesi Rektörünü,
ç) Rektörlük: Yeditepe Üniversitesi Rektörlüğünü,
d) Üniversite: Yeditepe Üniversitesini,

e) Eğitim Tasarımı Sorumlusu: Eğitim içeriklerinin tasarımında sorumlu kişiyi,
f) Görsel Tasarım ve Yapım Sorumlusu: Eğitim materyalinin görsel tasarımı ve yapımından sorumlu kişiyi,
g) Alt Birim: Koordinatörlük bünyesinde oluşturan alt birimleri,
h) Alt Birim Sorumlusu: Alt birimlerin çalışmasından ve iş takibinden sorumlu kişiyi,
ı) Uzaktan Öğretim Birimi: Uzaktan öğrenme süreçlerinin eşgüdümünü sağlayan alt birimi,
i) Uzaktan Öğretim Birimi Sorumlusu: Uzaktan Öğretim Birimi faaliyetlerinin eşgüdüm içinde yürütülmesinden sorumlu kişiyi ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Birimin Amaçları ve Faaliyet Alanları

Birimin Amaçları

MADDE 5 – (1) Öğrenme-Öğretme Birimi Koordinatörlüğü; Üniversitede öğrenme süreçlerinin ve öğretimin geliştirilmesine katkıda bulunmak, üniversitenin farklı alanlarındaki eğitim ve öğretim yetkinliğinin geliştirilmesi konularında servis birimi olarak destek sunmak amacıyla aşağıdaki hizmetleri verir: 

a) Öğrencilerin akademik gelişimlerine destek olmak amacıyla programlar yürütmek,
b) Öğretim üye ve görevlilerine yönelik öğretimi zenginleştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlayan programlar sunmak,
c) Akademik yaşamlarının başındaki öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri için ders hazırlama, ölçme-değerlendirme, öğretme, yenilikçi öğretme teknikleri ile öğretim altyapısının kullanımı konusunda eğitim ve sertifika programları hazırlamak,
ç) Öğretim üyeleri için tazeleme seminerleri, yeni beceriler, dijital sunum teknikleri, veri görselleştirme yöntemleri, dijital araçların, görsel ve işitsel malzemenin dersler ve araştırmalar için kullanımına yönelik sertifika programları ve eğitimler hazırlamak ve yürütmek,
d) Öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmeye yönelik nitelikli araştırmalar yürütmek, araştırma sonuçlarını yayınlama ve kurum içi ilgili birimlerle paylaşarak öğrenme ve öğretmeyi geliştirecek düzenlemelerin planlanmasına ve yürütülmesine destek olmak,
e) İdari personelin eğitim ve öğretime verecekleri katkıların verimliliklerini ve etkinliklerini artıracak şekilde eğitim ve seminerler düzenlemek ve/veya düzenlenen eğitimlere katkı sunmak,
f) Birimin çalışma alanları kapsamında danışmanlık hizmeti vermek,
g) Birimin kendi hazırladığı ve uyguladığı eğitimlerin ve programların düzenli olarak değerlendirmelerini yapmak, değerlendirmeleri ilgili birimlerle paylaşmak ve ileriye dönük sürekli iyileştirme sürecinin parçası olarak kullanmak,
h) Eğitim kaynakları ve uygulamaları teknolojik altyapı gelişim süreçlerinde Bilgi İşlem Koordinatörlüğü ile proje geliştirmek ve destek vermek.

MADDE 5 – (2) Uzaktan eğitim süreçlerinin eşgüdüm içinde yürütülmesini sağlar. 

MADDE 5 – (3) Birim verdiği tüm hizmetlerin, Yeditepe Üniversitesinin misyonuna ve stratejik planına uygun, mesleki ve etik ilkelere bağlı, eşitlik çeşitlilik ve katılım temelinde gelişime ve yeniliklere açık bir biçimde öğrencilerin ve öğretim elemanlarının ihtiyaçlarına uygun olmasına önem verir.

Birimin faaliyet alanları 

MADDE 6 – (1) Birim, bu Yönergenin 5.inci maddesinde yer alan amaçlarına ulaşabilmek için Üniversitenin ilgili akademik ve idari birimleri ile eşgüdüm içinde öğrenme ve öğretimin iyileştirilmesine yönelik eğitim, araştırma ve değerlendirme faaliyetlerini yürütür.

MADDE 6 – (2) Birim, öğretim becerilerini geliştirmeyi ve yeni beceriler edinmeyi isteyen öğretim elemanlarına destek olmak ve bilgi vermek amacıyla aşağıdaki faaliyetleri yürütür:

a) Üniversiteye yeni katılan öğretim elemanlarına yönelik Üniversiteyi ve süreç yönetiminde kullanılan eğitim ve öğretime yönelik sistem ve araçları tanıtan kitapçıklar hazırlamak, Üniversitenin öğrenme ve öğretme yöntemlerini tanıtan toplantılar ve etkili öğretim seminerleri düzenlemek,
b) Öğretim elemanlarına yönelik öğrenciyle iletişim, akademik danışmanlık, ölçme ve değerlendirme, öğretimde teknoloji kullanımı, yenilikçi öğretim yöntemleri gibi konularda seminerler sunmak,
c) Öğretim elemanlarının öğretimlerini iyileştirmeye yönelik bireysel veya grup danışmanlığı hizmeti vermek,
ç) Deneyimli öğretim elemanları ile meslek hayatlarının başındaki öğretim elemanlarını bir araya getiren mentörlük programları düzenlemek,
d) Öğretim elemanlarına ve öğrencilere yönelik sınıf içi liderlik yeteneklerinin geliştirilmesi amacıyla eğitim ve sertifika programları düzenlemek,
e) YU-LEARN bünyesinde öğrenme ve öğretime ilişkin çevrimiçi kaynakların yer aldığı sanal kütüphane ortamı sunmak,
f) Farklı disiplinlerden öğretim elemanlarının bir araya gelerek eğitim ve öğretim ile ilgili bilgi ve deneyimlerini meslektaşlarıyla paylaştıkları ve eğitim ve öğretime yönelik ortak proje yapma süreçlerini teşvik edecek öğrenme ortamları oluşturmak.

MADDE 6 – (3) Birim, öğrencilerin akademik gelişimlerini desteklemek amacıyla akademik hedeflerine ulaşma, Üniversitede gerekli olan öğrenme becerilerini geliştirme ve başarılarını arttırma gibi konularda akademik birimlere destek olur. Birim, öğrencilere ve akademik birimlere destek olmak ve bilgi vermek amacıyla aşağıdaki faaliyetleri yürütür:

a) Akademik ve yenilikçi öğrenme ile ilgili konularda eğitimler tasarlamak,
b) Öğrencilerin ihtiyaç duyduğu öğrenmeyi geliştirmeye yönelik beceriler ve stratejiler, zaman yönetimi, sınavlara hazırlık, sınav kaygısı ile başa çıkma, erteleme davranışının üstesinden gelme gibi konularda seminerler vermek ve/veya seminer tasarımları hazırlamak,
c) Akran destekli ders çalışma programları ve çalışma grupları için eğitim tasarımı düzenlemek,
ç) Üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin akademik ve sosyal uyumunu destekleyici oryantasyon programları için eğitim tasarımları düzenlemeye destek olmak,
d)
Öğrencilerin akademik gelişimini destekleyen çevrimiçi kaynakların yer aldığı sanal kütüphane ortamının etkin kullanımına yönelik eğitim tasarımı sunmak.

MADDE 6 – (4) Birim, idari personelin eğitim ve öğretime katkı sunacakları şekilde ilgili birimlerin yürüteceği kurum kültürü, kurum içi iletişim, süreç yönetimi, etkili iletişim yöntemleri, teknolojik yeniliklerin iş yapma biçimlerine aktarılması, zaman yönetimi, bilgi güvenliği gibi eğitimlerin ve seminerlerin düzenlenmesine katkıda bulunur. 

MADDE 6 – (5) Birim, öğrenme, öğretme ve mükemmeliyet ile ilgili araştırma-yayın yapma, danışmanlık hizmeti verme ve kendi faaliyetlerini değerlendirmeye yönelik olarak aşağıdaki faaliyetleri yürütür:

a) Öğretim elemanlarının ve öğrencilerin eğitim-öğretimle ilgili ihtiyaç ve memnuniyetini belirlemek amacıyla düzenli aralıklarla araştırmalar yapmak,
b) Birim bünyesinde sunulan tüm hizmetleri değerlendirmek,
c) Öğrencilerin akademik gelişimini Yeditepe Üniversitesi Öğrenci Merkezi Koordinatörlüğü ve Öğrenci Dekanlığı ile iş birliği içinde takip etmek ve öğrencilerin gelişimini olumlu veya olumsuz yönde etkileyen etkenler hakkında araştırmalar yapmak,
ç) Birim bünyesinde sunulan öğrenme ve öğretme alanındaki yeniliklere ilişkin tasarlanan eğitimleri vermeden önce ve eğitimi verdikten sonra eğitimin etkinliğini değerlendirmek,
d) Birim tarafından yürütülen araştırmaların bulgu ve sonuçlarını yöneticilerle, öğretim elemanları ve öğrencilerle paylaşarak öğrencilerin akademik gelişimini destekleyici ve öğretim ortamını zenginleştirici uygulamaların tasarlanmasına yardımcı olmak,
e) Araştırma bulgularını yurtiçi ve yurtdışı bilimsel toplantılarda paylaşmak ve bilimsel yayın haline getirmek,
f) Birimin çalışma alanları doğrultusunda kitap, broşür, bülten ve benzeri yayınlar yapmak,
g) Birimin çalışma alanları kapsamında seminerler ve bilimsel toplantılar düzenlemek ve akademik birimler tarafından eğitim ve öğretim alanında yapılan seminer ve toplantılara destek vermek,
h) Birimin faaliyet alanları ve amaçları doğrultusunda kamu, özel, ulusal ve uluslararası boyutta kurum ve kuruluşlara danışmanlık hizmeti vermek ve onlarla iş birliği içinde çalışmak.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Birimin Yönetim Organları ve Görevleri

Birimin Yönetim Organları 

MADDE 7 – (1) Birimin yönetim organları şunlardır:

a) Koordinatör,
    b) Eğitim Tasarımı Sorumlusu ve Görsel Tasarım ve Sorumlusu
    c) Alt Birim Sorumluları
    d) Uzaktan Öğretim Birimi Sorumlusu

Koordinatör

MADDE 8 – (1) Koordinatör, Birimin faaliyet alanları ve amaçları doğrultusunda Üniversite öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından 3 yıl süre ile görevlendirilir. Görev süresi dolan Koordinatör, birden fazla kez görevlendirilebilir. Koordinatör, Birimin işleyişi ile ilgili planlama, yürütme ve düzenlemeleri yapar.

Koordinatörün Görevleri

MADDE 9 – (1) Koordinatörün görevleri şunlardır:

a) Birimi temsil eder,
b) Koordinatörlüğün eşgüdümü ve denetimi sağlar, Birimin idari işlerini yürütür,
c) Birimde verilen hizmetlerin amacına uygun, bilimsel ve etik ilkelere bağlı olarak düzenli bir biçimde verilmesini, değerlendirilmesini, geliştirilmesini ve sürekli iyileştirilmesini sağlar,
ç) Birim üyelerinin eşgüdüm içinde, düzenli ve verimli çalışmasından sorumludur, 
d) Birimin Üniversitedeki akademik-idari birimler, öğrenci dekanlığı, öğrenci temsilcileri ve öğrenci toplulukları ile iletişim ve eşgüdüm içinde çalışmasını sağlar,
e) Her faaliyet dönemi sonunda, Birimin yıllık çalışma raporunun, bir sonraki yılın çalışma programı ve faaliyetlerinin taslağının hazırlanmasını ve Rektörlüğe sunulmasını sağlar,
f) Birimin çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesinden, geliştirilmesinden ve sürekli iyileştirilmesinden Rektör’e karşı sorumludur, 

g) Birimin amaç ve faaliyetleri ile ilgili ulusal/uluslararası bilimsel ve mesleki etkinliklere katılımı sağlar, 
h) Birimin çalışma alanı ile ilgili Üniversite içinde ve dışında kişi, birim, kurum ve kuruluşlar ile iş birliği ve/veya eşgüdüm esasları çerçevesinde ortak projeler oluşturur ve yürütür,
ı) Birimde görev yapacak akademik, idari ve teknik personel ihtiyacını belirler ve görevlendirmeleri ile ilgili teklifleri Rektörlüğe iletir. 

Eğitim Tasarımı Sorumlusu ve Görsel Tasarım ve Yapım Sorumlusu

MADDE 10 – (1) Birimde Eğitim Tasarımı ve Görsel Tasarım ve Yapım alanlarındaki işleyişin eşgüdümünü sağlayan iki sorumlu bulunur. Sorumlular birim içinden görevlendirilir. Kendi sorumluluk alanlarındaki çalışmaları ve Koordinatörün kendilerine vereceği görevleri yerine getirirler. 

Alt Birim Sorumluları

MADDE 11 – (1) Alt Birim Sorumluları birimin Üniversitenin farklı ihtiyaç ve faaliyetlerine yönelik olarak hazırlayacağı eğitim tasarımlarının ihtiyaç analizlerinin yapılması, planlanması, ilgili birimlerle eşgüdümün sağlanması ve uygulamaya konulması aşamalarının her birinin takibinin yapılması ve eğitimlerin düzenli bir şekilde yürütülmesinde sorumludur. Alt Birim Sorumluları, Alt Birimler tarafından kendi içinde dönüşümlü olarak görev alacak şekilde 1 yıllığına seçilir, görev süresi dolan alt birim sorumluları, Koordinatörlük tarafından birden fazla kez görevlendirilebilir.

Uzaktan Öğretim Birimi Sorumlusu

MADDE 12 – (1) Üniversitenin uzaktan eğitim ve öğretim ile ilgili ihtiyaç ve faaliyetlerine yönelik olarak yürüttüğü süreçlerin eşgüdüm içinde sürdürülmesinden sorumludur. Uzaktan Öğretim Birimi sorumlusu Koordinatörlük tarafından görevlendirilir ve birden fazla kez görevlendirilebilir.